Bijna laagste dag

19 september 2016 - Burra, Australië

Gisteren naar het immigratie museum geweest . Heb heel wat uren daar doorgebracht. Interessant om te lezen hoe men probeerde mensen in het land te krijgen en om ze te kunnen weigeren. Discriminatie speelde toen ook al een grote rol. Wat opviel is dat Duitsers de eerste niet engelstaligen waren die naar Australië kwamen. Zij zijn begonnen met de wijnteelt in de Barroso vallei. Duitse geestelijken hebben hun werk ook goed gedaan. Er zijn veel Lutherse kerken en monniken zijn de eersten geweest die in Clare de eerste wijn hebben geproduceerd, Zeven Hill. Daarna naar Queen  Victoria Market gegaan,  een grote markt waar echt van alles te koop is. Heb daar haai gekocht. Dit wordt met een andere naam aangegeven om commentaar te voorkomen.  Het is stevig vlees dat echt lekker smaakt.

Vanmorgen vroeg de auto naar de haven gebracht. Had een mooie route langs de kust,  plm. 20 kilometer. Daarna wat door de stad gelopen en met de trein weer terug.  Een raar gevoel dat het nu bijna voorbij is. Het is hier koud en ik zwerf wat door een grote stad. Ik wil wel naar huis maar had ook nog wel iets langer willen blijven. Heb vanmiddag een strandwandeling gemaakt en ben naar de Aldi geweest. De ticket voor de bus naar het vleigveld via internet geregeld en begonnen met de koffer in te pakken. Morgen 15.10 uur op de bus voor een rit van bijna twee uur dan nog een paar uur op het vliegveld rondhangen. Voorlopig dus het laatste verslag.