100 km boven halls creek

14 juli 2016 - Halls Creek, Australië

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje vanuit Australie.

Ik meende dat ik een lekke uitlaat had maar viel mee. Gister op erg slechte weg gereden net een golfplaat. Heb er verkeerd op gereden reed te langzaam.Hoe harder je rijdt hoe beter. Rij nu door een mooie omgeving net Frankrijk heuvelachtig. Maar veel koeien onderweg. Ik zit nu 100 km boven Halls Creek. Alice Springs nog een kleine 2000 km het schiet op. Ik kan nu niet meer van pomp naar pomp rijden. Tankinstallatie werkt niet de pomp doet het niet. Moet nu overhevelen in een fles en dan in de tank. Bij een pomp veel Aboriginals dronken zij boden spullen te koop aan. Sta nu weer op een parkeerplaats wat eigenlijk een camping is. Voldoet prima. Veel baobab bomen gezien zie boab prison tree (Deze grote holle baobab zou die in de jaren negentig van de negentiende eeuw als tijdelijke gevangenis zijn gebruikt voor Aborigines op weg naar de gevangenis in Derby. Tegenwoordig is, om vandalisme tegen te gaan, een hek om de boom geplaatst. Het is een toeristische attractie).

Morgen kom ik langs Argyle Diamond mine.BoabPrisonTree

De boab prison Tree (wikipedia)

groeten Aukje namens Leendert

1. Jeltsje:
    14 juli 2016
    Zo, dan eindelijk een verhaal van de pers. die alles meemaakt.Je hebt al een geweldige afstand afgelegd en de tent heeft het gehouden denk ik.Nog krokodillen gezien?Mooi ook die speciale bomen.Gelukkig zijn ze omheind,was wel een mooie slaapplek geweest anders.
    Succes verder .