Reactie

11 augustus 2016 - Katherine, Australië

Heb voor vandaag geen grote plannen en kan nu nog mooi wat reacties geven op jullie vragen. Maar eerst een slecht bericht. Een van de deelnemers is gisteren verongelukt met zijn auto en de passagier is zwaar gewond maar buiten levensgevaar opgenomen. De auto is over de kop geslagen, heel vreemd voor een eend, en in brand gevlogen. Rare gewaar wording.

Aan de Raid nemen alleen 2cv s deel. Er waren 65 aan de start in Alice en er zijn twee uitgevallen, gebroken chassis en en een vast loper. De chassis breken op de dirt roads als te snel door een droog gevallen kreek wordt gereden. De neus gaat omhoog als de achterkant nog op de andere kant is. Vastloper als je te dicht op je voorganger rijdt raakt je oliekoeler verstopt. De diversiteit is klein. Twee diane s, drie acadiane s en de rest bestaat uit eenden en opvallend veel besteleenden. De Raid is georganiseerd maar de afgelopen week konden we op eigen houtje dingen ondernemen. Er valt veel te bekijken toch zijn de Australische  begrippen iets anders dan wij gewend zijn. Kun je tussen twee " bergen" doorkijken dan dan heb je al een Gape met een naam. Een kreek wordt soms drie keer benut als kijkpunt en er is weinig verschil. Toch is het leuk om er rond te rijden omdat het toch anders is. Zaterdag vertrekt de groep richting Arnhem land. Ontdekt door van Diemen? Weer allemaal corugated roads dus afwachten hoe de auto zich houdt. Het geefr een geruststelling als je ziet wat en hoe alles langs de weg gerepareert kan worden. bougiekabels zijn goed geborgt dus daar kan niets mee gebeuren. De schokbrekers zijn weer gemonteerd dus on the road. Al zijn de pompe bl^eden verkleurt onderweg zijn ze door een vrouw herkend. Ze vonden het leuk om weer eens Fries te spreken. De man kwam uit Wirdum de vrouw weet ik niet. Het "verdwalen" was achteraf niet erg maar als je daar zo rondloopt gaat er toch iets door je hoofd en ben je blij als je het pad weer ziet. Het zijn allemaal bosjes en alles lijkt op elkaar. Maar geleerd bewuster om me heen te kijken. Ik weet niet of er nog iets te melden valt tussen nu en zaterdag  anders voorlopig geen bericht door het ontbreken van ontvangst. Tot horens

1. Tea:
    11 augustus 2016
    Jakkes heit kreit wol een protte foar de kjizzen der net jakkes. Wie heit by dat ûngefal lieket my vreselijk. En idd kopke der ff by hâlde op de road. Oars moatte we heit ek noch siikje doch maar voorzichtig der. Leuk fan die Friezen ken heit sels ek wer ff frysk lulle no nou have fun der hjir is it wiet maar olles goed we viere no herfst hjir yn augustus
  2. Jannie kuipers:
    11 augustus 2016
    He bah, wat erg van dat ongeval.
    Probeer toch maar weer te genieten. Wel leuk denk om n Freis tegen te komen.
    Hou je haaks, groetjes Jannie.
  3. Aukje:
    11 augustus 2016
    Gelukkig was heit zelf niet bij het ongeluk maar wat heit zei bij langs gereden. Erg triest en flinke domper. Zo zie je maar weer. Kop er goed bij willen heit niet kwijt.

Maar morgen veel plezier op de boot.
    en veel plezier met het vervolg van de raid.

Groetjes foeke aukje alysa en esmee
    poot van benji ;)