Adelaide

8 september 2016 - Adelaide, Australië

Geloof het of niet maar door het slechte weer heb ik bijna de hele dag in een museum doorgebracht.  Het weer is hier heel slecht veel regen. Het museum van Adelaide heeft een van de grootste verzameling van de Aboriginals. Het was heel interessant om meer te weten te komen over deze mensen. Zij hebben het mogelijk gemaakt dat de blanken hun land in bezit konden nemen. Zonder de kennis vande Aboriginals hadden ze nooit wafer kunnen vinden in de binnenllanden..Zij hebben de Engelsen geholpen om over de Blue mountains te komen. Misschien wel de grootste fout die ze gemaakt hebben. De Engelsen gingen het land bezitten terwijl het land de Aboriginals bezat. De kangoeroe eet slechts het middelste van de graspol terwijl een koe de hele graspol op eet. Ook de hoeven van de koeien en schapen vernielen het land. De Aboriginals hadden strenge regels en wisten ook dat gemeenschap in enge kring slechte gevolgen voor de nakomelingen kon hebben. Daarom hadden ze groepen gemaakt om dit te voorkomen. Dus bijvoorbeeld  geen Westereen en Bakhuizen waar inteelt wel voorkwam. Adelaide heeft mooie oude en nieuwe gebouwen en de straten lopen allemaal recht zodat je gemakkelijk van oost naar west en van noord naar zuid kunt reizen. Morgen, weer of geen weer, vertrekken wij. Ik weet niet waarheen.

1. Jeltsje:
    8 september 2016
    Nou Leendert,Wat het regenachtige weer ook met je doet,zo,n museumbezoek zorgt wel voor een schat aan informatie,wat je misschien anders zou zijn misgelopen.Sterkte en plezier op de terugreis!!!gr.