Alice Spring

28 augustus 2016 - Gunn, Australië

Wij zijn weer terug in Alice Springs en dus niet langer in de tropen. Officieel zijn we de grens gepasseerd welke staat aangegeven langs de weg. Ik moet straks verder naar het zuiden. In Europa ga je dan de warmte tegemoet hier is het net anders om. Hoe verder naar het zuiden hoe kouder. Overdag is het nu nog 30 graden maar in Adelaide is het overdag nog maar 12 graden. Vandaag de dag door gebracht in een groot park naast Alice Springs.  Hier waren veel soorten vogels en andere vreemde dieren te zien. Ook vertelden Aboriginals hoe je in de woestijn kunt overleven en welke planten je waarvoor kunt gebruiken.  Interessant maar mijn engels is niet voldoende om alles te kunnen volgen. Dus sommige dingen gemist. Tijdenshet wachten op de groep gaan qe morgen nog maar wat canyons en gapes bekijken. Bij aankomst in Alice bleek dat de pakketten die Aukje gestuurd had ook te zijn aangekomen. Uitlaat morgen monteren en zien of de band zo om een velg past, ivm schade aande velg.Ben blij dat ik een Nankang band mag testen want ik heb er nu twee.. Helaas verder nog niets te melden

1. Jeltsje:
    28 augustus 2016
    Genieten ,ook nu weer. je verhalen geven aardig weer wat er zoal gebeurt.Mooie vogels gezien en debijzondere bloemen die op de foto staan.Het verhaal van de kangaroe is ook interressant.Voor de komende winter misschien cursus engels,want ja,in het buitenland merk je dat je bepaalde woorden niet weet.Geniet van de canyons en succes met sleutelen.Het lijkt natuurlijk ook wel een beetje vervroegd st.Nicolaas met de grote paketten die uitgepakt moeten worden.Verrassing!!!!!Veel plezier verder.
  2. Aukje:
    28 augustus 2016
    Haha jeltsje zo lijkt het wel zaten wel kadootjes in maar merr benodigde spullen. Had er 1 aug moeten zijn maar bleef hangen bij douane.