Katherinne

5 augustus 2016 - Katherine, Australië

Eindelijk weer contact mogelijk. Nu weet ik wat het woord RAID inhoud. Je ruineert jouw auto vanachter het stuur. Ongelooflijk hoe slecht de wegen zijn. Je kunt het vergelijken met stukken ijs onder de sneeuw of met de ribbels die je soms voor een stoplicht ervaart. Mijn schade  bestaat uit een kapotte band, schokbrekers, velg en de rand achter op de auto. Maar ik kan blijven rijden. Ongelooflijk wat onderweg wordt gerepareerd. Een gebroken chassis werd in de bush gelast en de eigenaar kon weer sturen. De rit voerde door een prachtige streek. Het land behoort aan de Aboriginals en zonder hun toestemming mag je er niet komen. Hiervoor is de rit zelfs aangepast omdat de organisatie niet akkoord ging met de voorwaarde van $ 100,= per auto per dag. Onderling hebben de Aboriginals meestal ruzie wat het maken van een overeenkomst moelijk maakt. Dan het camperen. Prachtig, het was niet duidelijk waar we moesten overnachten dus een pad in en de tenten opzetten. De volgende avond toen door we door te veel panne werden opgehouden, we hebben een dag verloren met het verhelpen van schade, werd een wal aan de kant van de weg een beetje geslecht en werden de auto's tussen het scherpe gras gezet. Iedere avond een kampvuur. Het hout wordt of opgezocht of er komt een kettingzaag uit de service wagen. Het is hardhout maar kurkje droog en geeft veel warmte. Ik pof mijn zoete aardappelen en kook mijn theewater er op. Nu hebben we zes dagen vrij om de omgeving van Katherine te bekijken. Ik moet wachten omdat mijn auto eerst gemaakt moet worden. Mijn plan is om naar Darwin te gaan en onderweg een paar nationale parken te bezoeken. Ben niet zeker of ik overal ontvangst heb maar ik ben voornemens jullie op de hoogte te houden. Nu neem ik eerst een bad in in de hot springs van Katherine.