Rondrit Katherine

8 augustus 2016 - Katherine, Australië

Gistermorgen vvertrokken uit Katherinerichting Kakadupark. De rit voerde via Pine Creek.Hier werd tot halverwege de eerste wereldoorlog naar goud/zilver gezocht. Veel materiaal dat hier voor gebruikt werd stond buiten opgesteld. Na honderd jaar wel bruin van de roest maar niet verroest. Ik ben nu in de tropen en de spullen roesten hier niet weg. Zelfs de oude spoorlijn was nog aanwezig net als een stoomtrein en een station. Daarna de weg op naar Kakadupark. De rit begint fascinerend. Prachtige bomen langs de weg, heel afwisselend. Het gekke is dat het na een paar uur gewoon begint te worden. Je moet zo nu en dan de weg verlaten om even iets anders te zien. Zoals waarschijnlijk al eerder vermeld de wegen zijn zo eindeloos. Ben gisteren doorgereden tot Ubirr. Hier is veel te zien. Er is een grote rots waar de Aboriginals tekeningen op gemaakt hebben. De mythe omtrent de Aboriginals is intrigerend. In de Europese religies is er altijd een Walhalla, een hemel en hel. Dit ben ik bij de uitleg van de dingen van de Aboriginals nog niet tegengekomen. Wel worden figuren uit de verhalen gestraft en ben ik gewaarschuwd om niets mee te nemen uit de NT. Het valt op dat je hier altijd bij zonsondergang foto's moet maken. Ik had de keus tussen crocs en naar de top van de rots. Ben eerst snel naar de rivier gegaan en inderdaad daar dreef een alligator in het midden van de rivier. Foto maken en snel naar de top van de rots. Op de rots waren veel mensen om de zonsondergang te zien. Was leuk maar thuis gaat de zon ook mooi onder. Daarna een camping opgezocht  en heb onder de palmen geslapen. Ben nu bijna in Darwin en ga daar morgen rondkijken.

1. Aukje:
    8 augustus 2016
    Haha ja ook hier mooie zonsondergangen. Maar kan me voorstellen dat het daar iets bijzonderder is. Dus een aligator op veilige afstand. Dus gewaarschuwd mens telt voor 2 qua waarschuwing aboriginal. Intressant al die verhalen over de aboriginals. Succes. Darwin lijkt mooi voor zover ik zag in boeken en internet.

Groetjes
  2. Tea:
    8 augustus 2016
    He joh, fijn dat je geniet. Heb het reisverslag effe gelezen. Wat n ups en downs he. Veel plezier verder, groetjes Jannie.
  3. Edwin:
    Klinkt goed allemaal!
  4. Auke:
    9 augustus 2016
    Waar zijn je medelotgenoten, of ben je afgehaakt?