Terug in Katherine

10 augustus 2016 - Katherine, Australië

Ben vanavond weer in Katherine aangekomen na Darwin en Litchfield national park te hebben bezocht. Darwin is een plaats met veel historie. In de tweede wereldoorlog gebombardeerd door de Jappen en enkele jaren geleden van de kaart geveegd door een tyfoon. Langs de highway liggen nog altijd de airstrips die in WW II gebruikt werden zowel door de Australische als de Amerikaanse luchtmacht. Het was fijn om de oceaan te zien en de zeelucht te ruiken na steeds zand gezien te hebben. Verder was er niet veel te beleven.

Litchfield daar en tegen is een mooi park met veel leuke bezienswaardigheden. Ook de wegen zijn mooier ze kronkelen door het park. De wegen zijn meestal recht zodat  met  een bord de kleinste afwijking wordt aangegeven. In het park kon je kamperen en ik heb voor het eerst het raam gebruikt want ik had uitzicht op een grote vallei. Het was leuk ontwaken. Bij een bezoek aan een billabong, meertje, had ik teveel aandacht voor de grond en de vogels die er waren. Hierdoor de omgeving niet opgenomen en de weg kwijt geraakt. Geen paniek nog maar leuk was anders. Na ruim een half uur zoeken de weg terug weer gevonden. Wel veel walibies gezien.

Op de terugweg veel branden langs de kant van de weg. De roofvogels weten hier goed gebruik van te maken. Ze jagen op de dieren die voor het vuur op de vlucht zijn. Maar sommige roofvogels worden door auto's aangereden en door hun soortgenoten weer opgepeuzeld. Dit is het voor vandaag ga nu slapen.

1. Jeltsje:
    10 augustus 2016
    Leuk om te lezen en al met al beleef je heel wat.Wel goed opletten welke kant je op moet want voor je het weet,ben je heel erg de weg kwijt!!!! Gr.
  2. Aukje:
    10 augustus 2016
    Ja verdwalen daar lijkt me daar niet handig maar gelukkig niet gebeurd. Auto houd het nog wat vol?
    Heit beleefd en ziet iig wel veel dus geniet ervan en voorzichtig!!