Alice Springs

29 juli 2016 - Alice Springs, Australië

Vrijdag ben ik met de jongens vertrokken naar een Gap. Dit is niet meer dan een doorkijk tussen twee bergen. Zit nu ook op de camping Gap vieuw..Door de stand van de zon schijnen veel dingen s avonds mooier te zijn. Dus wij zijn daar s,middags heen gegaan. In plaats van terug naar de camping te gaan zijn wij op een parkeerplaats gaan staan.  Erg leuk,de kok aan het koken en met de rest hout gaan zoeken voor een kampvuur. Het is s avonds erg koud. Na een heerlijke maaltijd gaan slapen en de volgende dag weer naar de camping. In de middag boodschappen gedaan en vertrokken naar  Simpsons Gap.hier komen rots kangoeroes voor. Deze zijn vrij zeldzaam maar we hebben twee gezien. Zondag zijn drie van de groep vertrokken naar het noorden en bleef ik met de Italiaan over. Maandag zijn we naar Kings Canyon gereden. Het was te laat om alles te zien. Wij hebben de nacht doorgebracht bij een leegstaand huis en er s morgens weer heen gegaan. Was een mooie ervaring. In de namiddag vertrokken naar  Ayersrock, Uluru volgens de Aboriginals. Onderweg kwamen we een grote bult tegen en dachten er te zijn. Helaas het was mount Conner. Deze lijkt mooier maar is vier meter lager. Geslapen op een vrije kamping en vroeg in de morgen naar Uluru en de Olga s. Indrukwekkend om te zien en de verhalen te lezen. We zijn er omheen gelopen tien kilometer. Weer terug naar de camping en vanmorgen de Italiaan bij de hyway afgezet. Hij gaat liftend naar Sydney en ik weer naar Alice Springs waar ik nu bij een kampvuur dit verhaal tikte

1. Aukje:
    29 juli 2016
    Super heit om te lezen. Hopelijk komt het pakket op tijd aan. Veel plezier en geniet ervan. Mooie foto's ben zeer benieuwd naar de test van de verhalen en foto's van heit. Groetjes